wtorek, 18 listopada 2008

Przeczytaj koniecznie!

Dostałem dziś e-mail od dawnej znajomej. Zdziwiło mnie to okrutnie bo on jest jedną z ostatnich osób, od których spodziewam się wiadomości. Co otrzymałem? Jak nietrudno się domyślić - łańcuszek.

Pojawiło się w nim kilka pytań, zatem otworzyłem edytor tekstu (ignorując tym samym nakaz użycia kartki papieru) i ochoczo zabrałem się za odpowiadanie na pytania. I tak po kolei:

1. Napisz imię osoby płci przeciwnej.
Krystyna

2. Który kolor najbardziej lubisz: czerwony, czarny, niebieski, zielony czy żółty?
zielony

3. Pierwsza litera twojego imienia?
B

4. Miesiąc urodzenia?
Maj

5. Który kolor bardziej lubisz czarny czy biały?
czarny

6. Imię osoby tej samej płci.
Stefan

7. Ulubiony numer?
13

8. Wolisz jezioro czy morze?
jezioro

9. Napisz życzenie (możliwe do spełnienia!).
Żadnego k...a łańcuszka więcej!

Umierając z ciekawości zajrzałem na koniec e-maila i takie oto implikacje wywołał dokonany przeze mnie wybór odpowiedzi:

1. Kochasz tę osobę.
Krystyna to imię pewnej kotki, którą owszem, lubię ale o innych emocjach raczej nie może być mowy.

2. Jeżeli wybrałaś /eś:
Zielony – twoja dusza jest zrelaksowana i jesteś osobą na luzie.

Jou Ziomoś przybij piątala, zapodamy na ośkę skołować madżongę.

3. Jeżeli pierwsza litera twojego imienia jest:
A-K - masz w sobie dużo miłości, którą ofiarujesz bliskim i przyjaciołom.

Tu zakręciła mi się w oku łza i postanowiłem w nagrodę kupić sobie czekoladę z bakaliami.

4. Jeśli urodziłaś /eś się w:
Kwiecień - czerwiec
Twój związek (uczuciowy) jest bardzo silny, będzie trwał długo i pozostawi wspaniałe wspomnienia na zawsze.

Jeżeli czytaliście uważnie, z pewnością domyślacie się, że dla innego zakresu miesięcy czeka mnie równie słodka i świetlana przyszłość.

5. Jeśli wybrałaś /eś
Czarny: twoje życie obierze inny kierunek, co będzie dla ciebie bardzo korzystne i bardzo cię to ucieszy.

Dynamika substuktury czerni skłania do przemyśleń nad ideą multidynamizmu czasoideoprzestrzeni w ponadpodstawowych jednostkach zmiany wielkości, opisujących wpływ intensywności czerni na amplitudę wywołań zmiennolosowych, przy założeniach, zgodnych z trzecią teorią współistnienia wszechświatów.

6. Ta osoba jest twoim najlepszym przyjacielem.
Nie znam żadnego Stefana.

7. To jest ilość twoich bliskich przyjaciół w twoim życiu.
A gdyby moją ulubioną liczbą była 1356367?

8. Jeśli wybrałaś /eś:

Jezioro: Jesteś lojalnym przyjacielem i kochanką /iem.
Można by pomyśleć, że wybór morza będzie oznaczać kochankę w każdym porcie i brak zębów z powodu źle obliczonych zapasów kapusty ale nie:

Morze: Jesteś bardzo spontaniczna /y i lubisz zadowalać ludzi.

9. To życzenie spełni się tylko wtedy, gdy wyślesz tego maila do 5 osób w ciągu jednej godziny. Jeśli wyślesz je do 10 osób spełni się przed twoimi następnymi urodzinami
No to jestem skazany na łańcuszki do końca życia.

Osoby, tworzące łańcuszki najczęściej kierują się potrzebą wywołania zamieszania w sieci. Nie chodzi tu wcale o społeczność tylko o skuteczne zapychanie sieci zbędnymi treściami i marnowanie zasobów. Można pomyśleć "to tylko mały mail, nie wywoła masowej histerii wśród ISP" ale pomnóżmy takiego e-maila przez przynajmniej pięć (patrz pkt. 5.) osób i powiększ o przyrost geometryczny... Może zrobić się sporo i tak też się dzieje. Grubo ponad połowa ruchu sieciowego to spam. Dla uzupełnienia dodam, że moja reakcja, czyli ten post, również generują ruch w sieci i w pewnym sensie cel internetowych wandali został osiągnięty. Nie wspominając o czytelnikach, chciwie pobierających kilobajty danych tylko dlatego, że nie olałem kolejnego łańcuszka, jak wszystkie inne, tylko postanowiłem zabrać głos. To chyba przez te wywołania zmiennolosowe...

Łańcuszkom-STOP - Bez łańcuszków i spamu

5 komentarzy:

  1. bo widzisz... gdybyś wypełnił ten formularz zgodnie z prawda to kto wie co by Ci wyszło...

    Ale nie łam się - przed Tobą wigilia Świętej Katarzyny, czyli tzw. Katarzynki - czas wróżb dla mężczyzn. Taki odpowiednik Andrzejek, w które wróżą sobie panie. Wszystko więc przed Tobą. (uprzedź mnie jednak wcześniej zebym wiedziała jak ułożyć Ci fusy w kawie, gdy będziesz wróżył na okoliczność szczęścia w miłości
    ;-D )

    KK

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam parę uwag:
    1) Krystnę prosze zostawić w spokoju!!!!
    2)co jeśli moja ulubiona liczba to 0.. :( nikt mnie nie kocha...?
    3)Świetna teoria na temat koloru czarnego...bardzo zrozumiała...
    4)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @KK - formularz wypełniłem zgodnie z prawdą a kawy z fusami nie pijam :)

    @izabela - czego nie rozumiesz w teorii dotyczącej czerni?

    OdpowiedzUsuń
  4. a po co się pisze blogi? ostatnio zrobiło się to wielce popularne... dziennikarze, gwiazdy, ale także zwykli ludzie - jak my - nie stronią od dzielenia się swoimi przemyśleniami. Z pewnością jest jakieś zmyślne wytłumaczenie - może jest to forma współczesnego pamiętnika, tylko bez tej magicznej intymności.

    OdpowiedzUsuń
  5. i się blog poszedł bujac...
    KK.

    OdpowiedzUsuń